Kürk Mantolu Madonna kitabını Adana'da askerlik yapar iken ilk orada okumuştum.  Boş zamanlarım da sürekli kütüphaneye girip kitapları karıştırır iken Sabahattin Ali'nin  Kürk Mantolu Madonna kitabına denk geldim. Ben bu kitabı uzaktan uzağa rafta görüyordum alışık olmadığım ismi bana yabancı gibi geliyordu ve bir ara okumak için kitap bakıyordum elime aldım meğerse türk yazara aitmiş.

Kürk Mantolu Madonna kitabını okumaya başladığım zaman ara ara kitabın konusundan kopmalarım da oldu.
Çünkü Sabahattin Ali öyle bir tarz kullanmış ki  bir konudan diğer konuya geçiyor aklınız diğer konu da kalıyor, yeni konuyu eski konu ile bağlamaya çalışıyorsunuz.

Kitabı okudukça konudan konuya geçtikçe iyice anlıyorsunuz. Sonra kitabın bitmesine yakın ben nasıl bir şey diyeceksiniz. Siz orada aslında bir mektubu okuyorsunuz bende şaşırmıştım.

Kitabın hikayesi çok güzel. Raif efendi adlı bir adamın eski bir aşkını anlatıyor. Adam aşık olduğu kadına yazdığı mektubu iş arkadaşına veriyor sonradan arkadaşı her şeyi öğreniyor. Sevmediği bir kadınla sevdiği kadın yüzünden evlendi.

Gerçekten güzel bir hikayesi var. Biri çıkar karşına seni senden alır sen onun için neler yaparsın neler. Bu mektup iyi ki yazılmış.

Kitabı okumanızı tavsiye ederim.